NEWSru.com :: Вчені виявили в космосі рухається вогненна куля, в мільярд разів перевершує за масою Сонце

Об'єкт знаходиться на відстані трьох мільйонів світлових років від Землі в скупченні галактик Abell 3266. Він рухається зі швидкістю 750 кілометрів на секунду і містить більше матерії, ніж 1 млрд Сонць. Діаметр вогненної кулі становить приблизно 3 млн світлових років
Куля, можливо, виник в подкластера галактик, який злився з Abell 3266, говорить керівник наукової групи телескопа Норберт Шертел. Швидкого руху молекули газу підтримують температуру кулі на такому високому рівні, що його колапс не може вироб

Міжнародна група вчених виявила у Всесвіті величезну "вогненну кулю", що перевершує своєю масою Сонце в мільярд разів, повідомляє Європейське космічне агентство (ЄКА).

Відкриття було зроблено за допомогою орбітального телескопа ХММ-Newton, що працює в рентгенівському діапазоні, пише Nature .

Об'єкт знаходиться в скупченні галактик Abell 3266, розташованому на відстані 250 мільйонів світлових років від Землі. Він рухається зі швидкістю 750 кілометрів на секунду і містить більше матерії, ніж 1 млрд Сонць. Діаметр вогненної кулі становить приблизно 3 млн світлових років, що приблизно в 5 млрд разів більше діаметру нашої Сонячної системи. Температура в ньому досягає десятків мільйонів градусів.

"Розміри і швидкість цієї газової кулі воістину фантастичні", - говорить Олексій Фіногенов, фізик Університету штату Меріленд і один з учених, які зробили відкриття.

Гігантську кулю в основному складається з водню, проте містить також набагато більше важких елементів, що є в навколишньому його кластері. Це говорить про те, що він утворився чи не тут.

Куля, можливо, виник в подкластера галактик, який злився з Abell 3266, говорить керівник наукової групи телескопа Норберт Шертел. Швидкого руху молекули газу підтримують температуру кулі на такому високому рівні, що його колапс не може відбутися.

Виникає питання, чому цей гарячий куля не розлітається? На думку вченого Марка Хенріксена, який теж брав участь в роботі, вся справа в темної матерії.

Вважається, що темна матерія складає більше 80% маси Всесвіту. Вона невидима, однак її гравітаційний вплив пояснює, чому різні великі об'єкти, наприклад, окремі галактики або суперкластери, не розлітаються. Цим же впливом можна пояснити стійкість кулі.

Телескоп ХММ-Newton був запущений на орбіту Землі Європейським космічним агентством в грудні 1999 року. Завдяки найбільшій для сучасних астрономічних спостережень збирає площі, апарат може отримувати спектри дуже високої якості. Так, спостерігаючи залишок наднової зірки, ХММ-Newton може розрізнити і розглянути окремі хімічні елементи.

Виникає питання, чому цей гарячий куля не розлітається?